Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy.
Cieľ projektu: Inkluzívna výchova a vzdelávanie detí v materskej škole významne prispieva ku vzájomnému poznaniu detí. Deti spoznávajú silné aj slabé stránky svojich rovesníkov, a aj keď sa od nich môžu výrazne odlišovať, naučia sa spolunažívať a vážiť si jeden druhého. Dobré medziľudské vzťahy sú predpokladom, že aj v neskoršom veku ich budú udržiavať, čo je predpoklad pre dobré spolužitie celej komunity obce.
Úlohou je vytvoriť v triede spoločenstvo, ktoré sa zaujíma a prejavuje starostlivosťou o všetky deti, otvorené všetkým a predstavujúce bezpečné prostredie pre všetkých. Ide pritom nielen o inklúziu detí so zdravotným postihnutím, ale aj o inklúziu detí vyrastajúcich v inom sociálnom a kultúrnom prostredí.
Projekt je vytvorený pre deti materskej školy tak, aby sa aktivity dali prispôsobiť pre rôzne vekové kategórie. Aktivity logicky na seba nadväzujú a nasledujúca je logickým pokračovaním predchádzajúcej.
Cieľom projektu je:
Cieľom projektu je využívanie a rozširovanie poznania v oblasti digitálnych a informačných kompetencíí v predprimárnom vzdelávaní. Rozvíjanie vôľových vlastností u detí. Precvičovanie a zdkonaľovanie jemnej motoriky pri manipulácii s počitačovou myšou. Aktivizovanie porozumenia a chápania pri aplikovaní záujmu detí o počítačovú gramotnosť. Rozvíjať u detí tvorivé myslenie pri kreatívnom produkovaní alternatívneho riešenia v edukačných programoch. Cirkus šaša Tomáša, Detske kútiky, Veselá lienka, Vševedkove safari, Alik.
Správnou motiváciou a aktivitami viesť deti a dospelých k bezbečnosti na cestách, ktorá sa prejaví v znížení počtu dopravných nehôd zapríčinených deťmi a to vhodným správaním sa detí na cestách. Sprievodnými akciami viesť deti a dospelých prevencii bezpečnosti na cestách.
Cieľom projektu je propagácia pohybu ako zdravého životného štýlu. Na základe prirodzenej radosti z pohybu utvárať a podporovať trvalo pozitívny vzťah k svojmu zdraviu a to pravidelným bicyklovaním. Propagácia prevencie bezpečnosti na cestách. Získané kompetencie nadobudnuté vedomosťami a praktickými skusenosťami zmenia správanie detí na cestách. Deti získajú pocit bezpečia pri jazde na bicykli, naučia sa dodržiavať pravidlá cestnej premávky.